Skolotāju, skolēnu, vecāku attālinātas mācīšanās pirmās nedēļas pieredze
Pamatā ir saziņa ar Mykoob pieslēgumu, izveidotas
WhatsApp grupas, platformā uzdevumi.lv un soma.lv ar papildus sazvanīšanos ar
skolēniem un viņu vecākiem. Pirmā attālināto mācību nedēļa viennozīmīgi ir kā
tests, un, balstoties uz apkopotajiem rezultātiem, turpmāko procesu pielāgosim
un uzlabosim.
Skolēni: “Visvairāk
novērtē iespēju pievērsties vienam mācību priekšmetam un var izvēlēties es
ērtāku laiku uzdevumu izpildē. Skolotāji ir pieejami gan Mykoob, gan WhatsApp
grupā un telefoniski.”
Aleksis
(9. klases skolēns):
“Mācoties attālināti, ir grūtāk, jo nav klases atbalsta un tik skaidri noteikta
mācību plāna kā skolā. Turklāt pietrūkst līdzās skolotāja, kurš pamudinātu darboties.”
Mārīte
(skolotāja):
“Attālinātā mācīšanās mani piespieda apgūt jaunas iemaņas saistībā ar
tehnoloģiju izmantošanu. Protams sagatavot attālinātu stundu prasa ļoti lielu
laika ieguldījumu. Pozitīvismu saskata situācijā, ka katra bērna darbs ir labi
pārredzams. Runājot par manas grupas audzēkņiem, viņiem patīk tāda mācīšanās pieredze,
jo dota iespēja izvēlēties, kurā brīdī, un laikā apgūt mācību vielu.”
Inga
(mamma): “Haoss ir neizbēgams, jo bērni ir dažāda vecuma, nācās iegādāties
datoru un skola palīdzēja iedalīja planšetdatoru, tagad būs vieglāk ar mācībām,
jo katram bērnam ir savs dators.”
Baiba
(skolotāja): “Mācību
procesā ļoti būtiska ir vecāku attieksme, ja vecāki attālinātu mācīšanos
uzskatīs par ieguvumu, arī bērna attieksme būs pozitīva, jo bērni kopē vecākus.
Ja vecāki īgņojas, arī bērni būs negatīvāki.”
Dace
Š (skolotāja): "Pirmajā nedēļa bija liels uztraukums gan vecākiem, gan skolotājām. Mēs satraucāmies,
kā tagad viss notiks? Protams, grūtības vecākiem ir, jo ar C līmeņa skolēniem nav
tik vienkārši strādāt. Pirmajā
nedēļa bija milzīgs saziņas apjoms, jo
jāatbild visiem - skolēniem, vecākiem un arī saviem kolēģiem. Bet, dienā
vairākkārt sazinoties gan telefoniski, gan e-vidē tikām pie skaidrības un uz nedēļas
nogali bija mierīgāk."
Skolotāji: “Skolēniem šāds
mācīšanās modelis attīsta spēju uzņemties atbildību, pašiem pieņemt lēmumus,
plānot savu laiku un kļūt patstāvīgākiem. Noteikti netrūks tādu, kuriem
pirmajās mācību dienās tas likās neierasti, sarežģīti vai bailīgi, bet visām
pusēm šīs prasmes un iegūtā pieredze dos milzīgus ieguvumus.”
Maritana
(DVAJ):
“Novērojums rāda, ka arī skolotāji paši savā starpā un ar skolas vadību kļuva
saliedētāki, jo plāno stundu sarakstu, apspriež ar mācību procesu saistītus
jautājumus.”
Šis ir lielisks brīdis, lai saprastu, ka
visi izglītības procesā iesaistītie – skolotāji, skolēni, viņu vecāki – esam
vienā komandā, mācoties pielāgoties situācijai, daloties zināšanās un resursos,
lai par spīti grūtiem un izaicinošiem laikiem nodrošinātu labu izglītību mūsu
bērniem.
Rakstu
sagatavoja M.Gorina